zaterdag, april 01, 2006

Ik wil golfen

Een beetje door de benen zakken, uiterste concentratie, in de zwaai het balletje volgen en *tak*. Daar vliegt die dan, mijn golfballetje de lucht in, heerlijk.

Waarom schrijf ik nu over golfen? Wel onlangs volgde ik een workshop en het onderwerp was het democratiseren - wat een beladen woord - van sporten o.a. ook van golf. Ik kon mijn oren niet geloven! Dat gespuis, want dat zijn ze, wou mijn elitaire sport, want dat is ze, inpalmen! Waar moeten wij rijke, en dus betere, mensen dan nog naartoe voor ons vertier?

Heel de tijd moest ik denken aan Voltaire, je weet wel die verlichtingsfilosoof - en wie kan er nu tegen de verlichting zijn? -, die ons had gewaarschuwt dat "als het gepeupel gaat golfen, dan is alles verloren.". Misschien heeft hij niet exact golfen gebruikt, maar dat heet dan tussen de regels lezen.

Stel je het maar eens voor. Je wandelt rustig naar de green en in de verte zie je ze al staan met hun seats en hun scooters, ipv techniek en uiterste concentratie spelen zij spelletjes 'om ter hardst slaan' en 'met mijn ogen dicht'. Terwijl wij aan het keuvelen zijn komt er dan een van hun, uiteraard vol tattoes en piercings, langs en zegt "Hallo.", ik huiver er nu al van.

Ik wil golfen, en liefst alleen.

2 Comments:

Blogger Petra said...

Het kan er ook gezelliger op worden ;-)
Je maakt wellicht nog eens "wat anders mee". Nooit verkeeerd....
Groetjes Petra

4:09 p.m.

 
Blogger Leopold Godfried said...

Helemal mee eens.
Maar de volgende regels hebben we alvast afgeschaft tijdesn ons spel:
oudere mensen laten we niet meer voorgaan. of ze nu sneller zijn of niet.
(mobiel) bellen moet kunnen, hoe moeten we anders ons golflidmaatschap betalen?!?!
de Handicarts voor minder-valide mensen--> afschaffen, richt maar speciale klub voor golfen-voor-mindervaliden.

(en misschien ken ik er nog wel een paar....)

3:14 p.m.

 

Een reactie plaatsen

<< Home

 

"It ain't necessarily things I believe, it's just stuff I think about." (cf. Rodney Carrington)